marți, 23 iunie 2009

Excursie la barajul de la Poiana Uzului

Pentru ca tot este zapuseala afara de nu stii unde sa te ascunzi, m-am gandit sa va prezint astazi o excursie pe care am facut-o asta iarna, pe 18 ianuarie. Poate la vederea zapezii va mai racoriti. Excursia a constat in inconjurarea lacului barajului de la Valea Uzului.
Am mers cu masinile pina la o pensiune, "La Poiana", situata la ceva distanta de baraj. Aici ne faceam planuri cum vom "ataca" barajul.

Am inceput cu un urcus menit a scoate ...untul din noi.

Dar am ajuns la drumul ce duce la "coada lacului".

O mica bataie cu zapada si apoi continuam gafaind. La un moment dat ne apare in fata impunatorul baraj plin de gheata.

La "coada lacului" gasim un popas pescaresc prilej de bucurie pentru parinti si jumatate din excursionisti, care incepusera sa inghete gratie unui vant rece care ne-a intimpinat sus la baraj. O alta parte a grupului si-a continuat drumul neabatuti de nici o ispita.
In timp ce seniorii beau ceai cald (vin fiert, de fapt) eu joc o partida de tenis de masa cu ...cine se nimereste...si doreste.

Iata ce-am gasit in interiorul "popasului pescarilor". Probabil erau urmele localnicilor, veniti aici si care au uitat sa mai plece.
Lacul si muntii din imprejur ne incanta. Dupa ceva timp de mers ne intilnim cu cealalta jumatate de grup care nu a dorit sa se dedulceasca cu "ceai" la popas. In schimb au pus-o de un gratar in mijlocul drumului. Bineinteles ca am facut din nou o pauza de ... "ceai", (de data asta rosu de la dl Istrate).

Si din nou la drum.
O poza de grup...ratacit in zapada. Ce rece si bine era. Acum...
Coboram voiniceste spre baza barajului.O fotografie cu tata la baza barajului.
Aici eram deja la "colocviu" de impresii si degustari la pensiunea de care ne despartisem dimineata.
Cate ceva despre baraj:
Lacul de acumulare Poiana Uzului este situat in apropiere de Sălătruc si are ca scop principal alimentarea cu apa si producerea de energie electrica. Barajul in spatele caruia s-a format lacul este un baraj cu contraforti, unul dintre putinele baraje de acest fel din Romania. Barajul este inalt de 84 de m, lung de 507 m iar lacul are o lungime de 3,75 km, o suprafata de 334 hectare si un volum de 98 milioane metrii cubi. Adancimea maxima a lacului este de 64,7 m.